Brev:
Morgenmad og vitamintilskud
18. juli 2010
Alder:
14 mdr.
Morgenmad og vitamintilskud
Kære Helen,
Vores datter er temmelig madglad og stort set altspisende - bare ikke om morgenen.
Hun bryder sig absolut ikke om havregrød eller øllebrød, og vi er endt med at give hende en trekornsgrød fra en økologisk/biodynamisk producent. Grøden indeholder rismel (70%), hirse (20%) og majsmel (10%) og tilskud af B1-vitamin. Vi laver den på ren sødmælk, da hun pga. astmatisk bronkitis har stadig skal fedes lidt på for at holde sin vækstkurve. Ofte kommer der lidt frugt eller bær ovenpå. Og det kombination elsker hun!
Jeg synes blot, at det er en "babygrød", og tænker at hun burde få noget andet, "rigtig" morgenmad. Vi har prøvet med yoghurt naturel med frugt og lidt havregryn i, men hun spotter straks havren og bryder sig ikke om det. Yoghurt er ellers et hit som eftermiddagsmad.
Hun bliver jo nok ikke ved med at være morgenkræsen og foretrække sin babygrød - måske er hun blot småtspisende tidligt på dagen, som sin mor ;-) Men jeg vil nu alligevel gerne have din mening om lødigheden af hendes aktuelle morgenmad, og evt. forslag til noget andet, vi kan prøve at servere.
Hun får i øvrigt morgengrøden ved 7-tiden, og så frugt og brød i vuggestuen kl. ca. 9.
Et tillægsspørgsmål:
Jeg hørte, at man nu anbefaler D-dråber til to års alderen. Vi giver vores datter en knust multivitamintablet på grøden om morgenen, men hun får nok ikke altid det hele med. Bør vi supplere med D-vitamin?
På forhånd tak.
Venligst,
Anne